6. Ayak sonu raporu

Otelde geçen iyi bir dinlenmeden sonra saat 11’de 6’ncı ayak Niğde sınırları içindeki Pozantı yakınlarındaki Ametis Otelden yola çıktık. Aladağların kayalık ve kırıcı yollarında tripmasterın civataları gevşeyip düşmüştü. İsuzu D-Max’in beş günde sadece hava filtresini bir kez değiştirdik. Sıfır sorunla gidiyorduk. Sakız paketini sıkıştırarak sarsıntıyı önlemeye çalışmıştık. Sabah civata uydurduk ve sabitledik. İki etap arası kahve içmek büyük lükstü, termosumuza sıcak suyumuzu da aldıktan sonra hazırdık.

İlk etap Bolkar (92,9 km) raid sınıfının 9’ncu özel etabıydı. Etabın başları hızlı ve temizdi. Sonra yukarı tırmandıkça uçsuz bucaksız geniş dağlık ova ve kanyonların içinden geçtik. Bu etapta kırıcı yerlerde biraz daha yavaş giderek, tempoyu hata yapmamak üzere ayarladık. Hatasız bir sürüş ve navigasyondan sonra diğer etaba gittik. Taşkale özel etabı içinde özel navigasyon sınavları vardı. Stella adı verilen navigasyon cihazı sayesinde, açıyla ve yön bilgisiyle tuzaklı bir bölüm tamamen yoldaşında kayalıklı iki tepeyi aşmayı gerektiriyordu. Normal insanların asla gitmeyeceği yerlerden dev kayaları yavaş yavaş aşarak Kontrol noktalarına ulaştık. Üçüncü sırada start aldık ama oraya ilk biz ulaştık. Ahmet Terece-Ulaş Germen arkamızdan geldi ve beraber, bulmaca gibi olan bu zor kısmı çözdük. Etabın son bölümünde yine emin olamadığımız bir yerde değerlendirme yapmak için durduk. Arkadan gelen bir rakibimiz bizi geçti. Finişe kadar onun tozunun arkasında vardık. Taşkale’de biten bu etap tarihi tahıl ambarlarının bulunduğu çok ilginç bir lokasyondu. Normal etapla yaklaşık bir saat mesafedeki Karaman’a geldik ve Grand Karaman Otel’deki servis alanına ulaştık. Sonrası çamurları yıkama seansıyla devam etti. Karaman Isuzu yetkili servisi aracın genel bakımını ve hava filtresi değişimini yaptı. ‘Her şey yolunda, D-Max saat gibi’ dediler. Artık yedinci ayak için dinlenmeye çekilme zamanıydı. Tuz Gölü bizim için unutulmaz yeni bir deneyim olacaktı. Yarın akşam görüşmek üzere. | 26 Ağustos 2022 : 02.00